Bas over werken bij de klantenservice
Overslaan naar content

“Ik voel me hier geen student met een gewoon bijbaantje, maar een medewerker die echt impact heeft op het bedrijf.”

Een bijbaan met impact: Bas over werken bij de klantenservice 

Naast zijn studie Finance & Control aan de Hogeschool van Amsterdam werkt Bas Kleingeld op de klantenservice van Milieu Service Nederland. Een baan die volgens hem veel meer biedt dan je misschien zou denken.

Échte verantwoordelijkheid

Bij Milieu Service Nederland helpt Bas als eerste aanspreekpunt klanten met al hun vragen, problemen of ideeën over afvalinzameling. Hij beantwoordt telefoontjes en mails, schakelt met leveranciers en zoekt samen met klanten naar slimme en duurzame oplossingen. Geen dag is hetzelfde. “Je bent met zoveel verschillende dingen bezig dat een dag bij de klantenservice zó voorbij vliegt.” Door oplossingsgericht te werk te gaan bouwt hij aan goede relaties en zorgt hij ervoor dat klanten zich gehoord en geholpen voelen.

En deze verantwoordelijkheid loont. “Klanten zijn vaak echt dankbaar voor je hulp. Je ziet meteen de impact van je werk, en dat geeft het gevoel dat je echt iets betekent voor het bedrijf en de klant.”

Flexibiliteit

Een groot voordeel voor Bas is de vrijheid in werktijden. “Met mijn 0-urencontract kan ik in goed overleg zelf mijn uren plannen. Ideaal als student, want school gaat nog steeds voor. Heb ik een tentamenweek? Dan pas ik mijn rooster aan. En wil ik extra werken in de vakantie? Ook dat kan."

“Ik zou andere studenten zeker aanraden om hier te komen werken. Het salaris is goed, je wordt echt betrokken bij het werk en je bouwt skills op waar je ook in de toekomst wat aan hebt.”

Praktische skills én kansen voor de toekomst

Het werk op de klantenservice is afwisselender dan Bas vooraf dacht. “Je staat klanten niet alleen te woord, maar je bent echt bezig met uitzoeken en gaat heel oplossend te werk. Elke situatie is uniek, en daar moet je ter plekke op anticiperen. Zo leer je prioriteiten stellen, en deze vooral goed te communiceren naar de klant. Die skills neem ik straks ook mee in mijn carrière in finance."

Daarnaast biedt Milieu Service Nederland studenten graag kansen om verder te groeien binnen de organisatie. “Voor mij is het de bedoeling dat ik na een tijdje kan doorgroeien naar de financiële afdeling, zodat ik nog meer uit mijn studie kan halen,” vertelt Bas. “Zo kan ik hier niet alleen bijverdienen, maar ook alvast bouwen aan mijn toekomst.”

Nog niet overtuigd?

Dit zijn 5 redenen waarom Bas deze bijbaan aanraadt: 

Een goed salaris

€20,- bruto per uur om precies te zijn (inclusief toeslagen);

Gezelligheid

Jong, energiek team en een goede sfeer;

Flexibele werktijden

Wij begrijpen dat school voor gaat;

Sportschool op kantoor

Vóór of na je shift nog even sporten in onze eigen gym

Ontwikkeling

Een blik op de toekomst van jouw carrière met doorgroeimogelijkheden naar o.a. recruitment, sales of operations

Geen ervaring met klantenservice? Geen probleem

Bas voelde zich ondanks dat hij geen ervaring had met klantenservice meteen op zijn plek. “Je wordt niet zomaar in het diepe gegooid,” vertelt hij. “In het begin luister je mee, leer je de systemen kennen en doe je stap voor stap meer zelf. Je krijgt echt de ruimte om in je eigen tempo te groeien. Door bij verschillende collega’s mee te kijken leer je het werk vanuit meerdere kanten kennen, en vind je snel je eigen draai. Collega’s nemen de tijd om dingen goed uit te leggen en ik kan altijd bij iedereen terecht met vragen.”

Lijkt het jou ook wat om als student het verschil te maken bij Milieu Service Nederland? Bekijk de vacature en solliciteer direct!

Word Klantenservice medewerker bij Milieu Service Nederland

Interim Teamleider Klantenservice
Op locatie
  • Diemen, Noord-Holland, Nederland
Medewerker klantenservice
Op locatie
  • Diemen, Noord-Holland, Nederland